حمل بار به ساحل عاج

حمل بار به بندر آبیجان | مهم ترین بندر ساحل عاج

بندر آبیجان در ساحل عاج اولین بندر بزرگ غرب آفریقاست که بعد از بندر دوربان، دومین بندر اصلی تجاری در  آفریقا نیز به حساب می آید. این بندر نه تنها بیشترین حجم تجارت ساحل عاج را به خود اختصاص داده بلکه تجارت کشورهای محصور در خشکی مانند گینه ، چاد، بورکینافاسو، مالی و نیجر را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. عمده تجارت ایران و ساحل عاج نیز از طریق همین بندر انجام می شود.

به گفته وزارت اقتصاد و دارایی ساحل عاج، ترافیک از طریق این بندر، 90 درصد درآمدهای گمرکی ساحل عاج و 60 درصد درآمد این کشور را تشکیل می دهد. 70 درصد تولید ناخالص داخلی ساحل عاج از بندر آبیجان عبور می کند. 65 درصد واحدهای صنعتی کشور از آن استفاده می کنند که نشان دهنده 50 هزار نیروی کار وابسته به آن است. 70 درصد تجارت خارجی کشورهای محصور در خشکی آفریقا مانند بورکینافاسو، مالی، نیجر، چاد و گینه نیز از طریق این بندر انجام می شود.

 

این بندر در 170 مایل دریایی سن پدرو قرار دارد. این بندر تجاری در سواحل غربی آفریقا است و به کشورهای محصور در خشکی مالی، نیجر، چاد و بورکینافاسو نیز خدمات رسانی می کند. این یک بندر کانتینری معروف با ظرفیت حمل و نقل 1.5 میلیون TEU است. پس از ساخت دومین ترمینال کانتینری، ابیجان سالانه حدود 2.5 میلیون TEU ظرفیت خواهد داشت.

این بندر دارای پایانه های تخصصی بسیاری است که اقلامی مانند قهوه، مواد فاسد شدنی، غذاهای دریایی کنسرو شده یا منجمد، محصولات لاستیکی، چوب، پنبه، رزین، کاکائو و آجیل را جابجا می کند. عمده واردات از این بندر شامل نفت کوره، مواد اولیه، آهن و فولاد، مواد غذایی بسته بندی شده و دارو است.

ارسال بار به آفریقا به مقصد بندر آبیجان ساحل عاج

برای استعلام قیمت حمل بار به بندر آبیجان ساحل عاج می توانید روزانه با کارشناسان ما در ارتباط باشید. مشاوره رایگان و بهره مندی از تجربه دیگران به شما کم کمی کند تا تصمیم بهتری برای تجارت با ساحل عاج بگیرید.

 

سرویس حمل دریایی به بندر آبیجان ساحل عاج

لاین کشتیرانی جمهوری اسلامی ارائه دهنده خدمات حمل بار به ساحل عاج است که می توانید برای استفاده از این لاین با مجموعه کانفینکس همراه شوید. 

 

حمل ترکیبی به ساحل عاج

حمل ترکیبی از طریق ترکیه و امارات قابل انجام است که هزینه های بیشتری  را در پی خواهد داشت.